SanderKats.nl
  • Home
  • Trainingen
    • Training Office 365
    • Training Microsoft Teams
    • Training Outlook taak- en timemanagement
  • Wie?
  • Contact
  • Meteen boeken
  • Blogs
    • Een scriptie schrijven in Word
    • Email - Ik word er gek van
    • OneDrive of OneDrive
    • Over voorkomen van teleurstellingen
    • 10 dingen die je niet meer kunt doen als je papierloos werkt

Een scriptie schrijven in Word

28/6/2019

0 Reacties

 

​Een scriptie maken in Microsoft Word, tips van Sander Kats!

Ben je komende schooljaar toe aan het maken van een scriptie om af te studeren? Of had je het al klaar moeten hebben, maar loop je tegen de opmaak in Word aan?
Hieronder een paar handige tips!​

​1)Sla je scriptie op in OneDrive

Foto
Het voordeel van je scriptie maken in OneDrive is dat het automatisch opgeslagen wordt. Bovendien kun je het delen met je scriptiebegeleider, zodat er feedback in het document zelf gegeven kan worden, middels Opmerkingen. Een paar voordelen daarvan zijn:
  • Geen heen en weer ge-e-mail van hetzelfde bestand, maar samenwerking in hetzelfde document;
  • Geen fysieke opslag, dus ook geen kwijtgeraakte USB-sticks, of meegebrachte virussen;
  • Reageren en een gesprek starten met je begeleider in de opmerkingen alvorens ze in je scriptie toe te passen;
  • Met @vermeldingen kunt werken om je begeleider meteen op de juiste plek te krijgen. Bij het @vermelden in een opmerking krijgt de ander een mail met een koppeling naar exact de juiste plek in het document. Dat scheelt zoeken en een heleboel tijd.

2)Maak gebruik van Tekststijlen

Foto
Door bij Start -> Stijlen alle stukken tekst te markeren kun je heel eenvoudig en heel snel een opmaak toepassen op het gehele document. Kies Standaard voor inhoudelijke tekst, Kop 1 voor hoofdstukken, Kop 2 voor paragrafen, etc.
Kies vervolgens bij Ontwerpen voor een stijl naar voorkeur, of maak er zelf een.
Wil je je Hoofdstukken en paragrafen genummerd hebben, selecteer dan je eerste hoofdstuk en pas een opsomming met meerdere niveau’s toe. Leer Word vervolgens hoe je dat overal wilt, door met rechts op de knop Kop 1 te klikken en te kiezen voor Kop 1 bijwerken om met de selectie overeen te laten komen. Alle hoofdstukken worden nu automatisch bijgewerkt naar de gewenste stijl; zo hoef je nooit meer handmatig door je document te zoeken of alles wel klopt.​

Download het Word-document voor meer tips!

In het Word-document dat bij deze blog is gevoegd, staan nog meer tips, over automatische inhoudsopgave, literatuur en bibliografie, voetnoten, overzicht houden en nog meer.
een_scriptie_schrijven_in_word.docx
File Size: 423 kb
File Type: docx
Bestand downloaden

0 Reacties

    Auteur

    Sander Kats is trainer in computervaardigheden, onder meer in Microsoft Office. Sander heeft een achtergrond in het onderwijs en ziet regelmatig mensen zwoegen in tekstverwerkers om hun grote documenten makkelijk te schrijven.

    Archieven

    Juni 2019

    Categorieën

    Alles

    RSS-feed

Sander Kats

info@sanderkats.nl
06 - 14 889 442

Wijsterseweg 8b
9436 PE Mantinge

KvK nr. 54069025
IBAN NL17 RABO 0167900153

Website: SanderKats.nl

Privacystatement
Microsoft Office365
Microsoft SharePoint Online
Microsoft Teams
Microsoft Outlook & Taakmanagement
Microsoft Word
Microsoft Excel
Microsoft PowerPoint & presenteren
Microsoft OneNote
Microsoft OneDrive
Microsoft Publisher
Office365 op iPad
  • Home
  • Trainingen
    • Training Office 365
    • Training Microsoft Teams
    • Training Outlook taak- en timemanagement
  • Wie?
  • Contact
  • Meteen boeken
  • Blogs
    • Een scriptie schrijven in Word
    • Email - Ik word er gek van
    • OneDrive of OneDrive
    • Over voorkomen van teleurstellingen
    • 10 dingen die je niet meer kunt doen als je papierloos werkt